CAMRER

Redovisning

Redovisning kräver stor kunskap och tar dessutom upp en hel del tid. För att du ska kunna fokusera mer på kärnverksamheten och slippa krånglet som brukar finnas med redovisning, kan det vara en bra idé att anlita oss på Camrer.

För oss är det viktigt att du känner dig trygg i vårt samarbete. Därför skräddarsyr vi redovisningslösningar för just ditt företag och ditt särskilda behov.

 

Redovisningens historia

Genom historien har redovisningen förändrats en hel del. Första indikationerna på redovisning eller bokföring dateras bak ända till 2 600 år före Kristus. Förteckningar från Babylonien härstammar de från och var då i historiska dokument och lertavlor. Olika typer av redovisning och bokföring har alltså funnits i tusentals år.

På den tiden insåg både handelsmän och statsmän värdet i att kunna kontrollera handel, både för att effektivisera handelsrutter och prisnivåer men också för att kunna beskatta verksamheter på ett korrekt sätt. Idag är däremot redovisning en vanlig del av en verksamhets vardag med fotograferade kvitton och utlägg samt regler och regleringar.

 

Redovisning efter dina villkor och behov

Vi kan skapa ett paket för din skatteredovisning och löpande bokföring som passar ditt företagsbehov. Vi tar hand om din redovisning och ser till att momsdeklarationer och arbetsgivardeklarationer upprättas och skickas in till Skatteverket I rätt tid. Dessutom fyller vi i och förmedlar skattedeklarationen elektroniskt, detta för att skapa en smidig, effektiv och miljövänlig process.

 

Redovisning som självklart uppfyller kraven

Det är självklart att vi på Camrer ser till att din bokföring kommer att uppfylla de krav som lagen ställer idag. Du kan känna dig trygg i att din redovisning hanteras av proffs och kommer att skötas på ett lagenligt sätt. På Camrer tillämpar vi God Redovisningssed och har lång erfarenhet av redovisning och löpande bokföring. Vi har koll på de lagar och regler som finns samt håller oss också alltid uppdaterade vid förändringar inom regelverket.

 

Redovisning och andra tjänster från oss väljer du själv

Du bestämmer hur många av våra tjänster som du vill använda i ditt företag. Förutom bastjänsten redovisning kan du också utöka med följande tjänster:

Löner – Lönehanteringen innebär att du skickar en lönelista till oss varje månad. Vi kommer då att ge dina anställda proffsiga lönebesked. Semesterersättning kommer vi att beräkna och även se till att avdrag för exempelvis sjukdagar och vård av barn utförs på ett korrekt sätt.

Betalningar – Lämna över den ekonomiska biten till oss så du kan fokusera på kärnverksamheten. Om du attesterar fakturorna så ser vi till att de blir betalda i rätt tid. På så vis behöver inte du ha bekymmer och funderingar på att betalningar inte blir utförda i tid och kan istället fokusera på andra delar i verksamheten.

Extern fakturering – Att fakturera tar mycket tid från annat som egenföretagare. Du kan förse oss med faktureringsunderlag antingen via e-post, telefon eller också genom en ordersedel. Sedan tar vi hand om faktureringen och distribuerar dem till dina kunder.

Vill du bli kontaktad?

Ange dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort